Αλέξανδρος Ιωαννίδης: "Οφείλουμε όχι μόνο σαν ηθοποιοί αλλά και σαν άνθρωποι να είμαστε ευέλικτοι και να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στα καινούρια δεδομένα."
Για αρχή κάνε μας έναν απολογισμό για την πορεία σου στον χώρο της υποκριτικής μέχρι σήμερα. Εμπειρίες, όμορφες και ιδιαίτερες στιγμές μέσα από τις δουλειές σου.
Θυμάμαι στα γυρίσματα για την μίνι σειρά της ΕΡΤ "Κρίσιμες Στιγμές" που σκηνοθετούσε ο Μανούσος Μανουσάκης, ο ρόλος μου ήταν ο παπά Φώτης. Έχουμε ετοιμαστεί και είμαστε στο προαύλιο της εκκλησίας λίγο πριν το γύρισμα. Έρχεται ο παπάς της εκκλησίας στην οποία γινόταν το γύρισμα και με χαιρέτισε κανονικά σαν να είμαι κάποιος παπάς (συνάδελφος) και μόλις συνειδητοποίησε ότι είμαι ηθοποιός μου είπε γελώντας "μα πραγματικός παπάς".
Σε ποια θέση βρίσκεται ο ηθοποιός στο σήμερα, μετά από την περίοδο της πανδημίας; Δηλαδή υπάρχουν αξιόλογες ευκαιρίες για να επικοινωνήσει την τέχνη του;
Πάντα
υπάρχουν ευκαιρίες και πάντα πιθανότητες ανάλογα τις συνθήκες της κατάστασης
που έχουν προκύψει. Οφείλουμε όχι μόνο σαν ηθοποιοί αλλά και σαν άνθρωποι να
είμαστε ευέλικτοι και να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στα καινούρια δεδομένα.
Αυτό τον καιρό που σε βρίσκουμε; Γνώρισε μας τον ήρωα σου.
Βρίσκομαι στην νέα δραματική σειρά εποχής του Alpha που αναμένεται σύντομα να κάνει πρεμιέρα, "Το Προξενιό της Ιουλίας". Ο ήρωας μου λοιπόν είναι ο Φώτης, ο οποίος είναι εργάτης στα χωράφια - κτήματα της οικογένειας Ραζίνη. Η σημαντικότητα του και το ενδιαφέρον θα εξελίσσεται με την ροή της ιστορίας.
Τι έχουν να περιμένουν οι θεατές από την συγκεκριμένη τηλεοπτική παραγωγή;
Θα
δούνε συμπεριφορές και καταστάσεις που όλοι μας έχουμε ακούσει από το
οικογενειακό μας περιβάλλον και πολλοί έχουν βιώσει βέβαια, ειδικά σε χωριά της
επαρχίας. Το προξενιό εκείνα τα χρόνια ήταν μονόδρομος για τις γυναίκες και
μάλιστα τα έθιμα της κοινωνίας απαιτούσαν η νύφη να δίνει προίκα στον γαμπρό.
Όλο και περισσότερες τηλεοπτικές σειρές βασίζονται σε λογοτεχνικά έργα, ποια είναι η άποψη σου για αυτό το γεγονός;
Αυτό
συμβαίνει διότι υπάρχει μια σίγουρη βάση - θεμέλιο στο οποίο μπορεί να δομηθεί
καλύτερα μια ιστορία. Να προσαρμοστεί το σενάριο και ανάλογα να εξελιχθεί ή να
φωτιστεί περισσότερο κάτι που θα έχει ενδιαφέρον. Επίσης, αυτό ίσως είναι κάτι
που το καθιστά πιο ασφαλές διότι, υπάρχει ήδη η ιστορία και η πλοκή του έργου.
Ενώ το να γραφτεί ένα έργο (σενάριο) είναι κάτι πιο ρευστό.
Ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα ήθελες να ερμηνεύσεις κάποια στιγμή σε τηλεοπτική ή θεατρική δουλειά και γιατί; Θα σε δούμε τον φετινό χειμώνα και στο θεατρικό σανίδι;
Αγαμέμνονας, Κρέοντας, Αστρόφ (Θείος Βάνια Τσέχωφ), Γιάννης Αγιάννης, Ιαβέρης (Οι Άθλιοι).
Μερικοί έχουν κάτι σαν όνειρο ή καημό ή απωθημένο δεν ξέρω πες το όπως θες, να παίξουν οπωσδήποτε στην καριέρα τους κάποιους συγκεκριμένους ρόλους που έχουν ονειρευτεί. Δεν σκέφτομαι έτσι, ούτε μου έχει γεννηθεί μια τόσο μεγάλη λαχτάρα. Βλέπω με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα ήδη του θεάτρου, τις συνεργασίες και φυσικά τις καινοτομίες. Παρ' όλα αυτά, όπως ανέφερα παραπάνω τους ήρωες, πιστεύω ότι μου ταιριάζουν αυτοί οι ρόλοι, αν ανταμώσουμε καλώς αν όχι πάλι καλώς.
Ποια είναι τα σχέδια και ποιες οι επιθυμίες σου για το μέλλον;
Με μεγάλη χαρά για αυτή την συνεργασία, θα με δείτε στον ρόλο του Σουλεϊμάνη. Αναμένεται στις κινηματογραφικές αίθουσες τα Χριστούγεννα η ταινία "Ο Καπετάν Μιχάλης". Η ταινία βασίζεται στο κορυφαίο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη. Είναι μια ταινία σε σκηνοθεσία και σενάριο του Κώστα Χαραλάμπους.
Επίσης, υπάρχει κάτι που συζητάω. Γενικά είμαι ανοιχτός πάντα σε προτάσεις. Έχεις κάποια πρόταση;
Σχέδιο και
επιθυμία μου είναι πάντα να πραγματοποιώ τους στόχους που έχω θέσει στο χρονικό
διάστημα που έχω ορίσει, ώστε να πηγαίνω πιο κοντά στον απώτερο στόχο μου, τον οποίο
δεν θα σας πω.(Χαμόγελα)
Κλείνοντας, ποια ευχή θέλεις να στείλεις στους αναγνώστες μας;
Κλείνοντας
θέλω να ευχηθώ, καλή σεζόν και να πηγαίνετε θέατρο όσο περισσότερο μπορείτε.