Ηλίας Νομικός: "Το θέατρο, απ 'όπου κι αν βάλετε, θα εξακολουθήσει να εκπέμπει φως και ελπίδα."
Ο μεγάλος Δημήτρης Χορν είχε πει «Ηθοποιός σημαίνει φώς!», για εσάς ποια είναι η έννοια του ηθοποιού;
Δεν θα μπορούσε κανείς καλύτερα να περιγράψει την ψυχολογία ενός ηθοποιού από τον κύριο Χορν. Όπως κανείς δεν θα μπορούσε να περιγράψει ακριβέστερα την ιδιότητα του ηθοποιού από ένα λεξικό. Το αιώνιο δίστιχο <<ηθοποιός σημαίνει φως και είναι καημός πολύ πικρός>> δίνει την διάσταση για την εποχή της πανδημίας. Αυτή λοιπόν τη δύσκολη εποχή, το θέατρο έχει καταρρακωθεί, όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Οι τελευταίες αποκαλύψεις των ημερών που διανύουμε βγαίνουν στην επιφάνεια βίαιες συμπεριφορές, ανάρμοστες, στον χώρο του θεάτρου. Το κατακρίνω, το καταδικάζω, αλλά δεν θα σταθώ ούτε εδώ,θα σταθώ στις όμορφες και υγιείς συνεργασίες που υπάρχουν και θα εκφέρω γνώμη και θα πω ότι είναι πολλές, είναι πολύ περισσότερες από τις άσχημες. Οι μετρημένες στα δάχτυλα ανάρμοστες συμπεριφορές δεν πρέπει να αμαυρώσουν την ιστορία και την πορεία του θεάτρου. Το θέατρο, απ 'όπου κι αν βάλετε, θα εξακολουθήσει να εκπέμπει φως και ελπίδα, όπως έκανε πάντα.
Οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες, πώς όμως πιστεύετε ότι μπορούμε να τις κάνουμε καλύτερες;
Δύσκολες
μέρες υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Τα πιο όμορφα πράγματα έχουν
δημιουργηθεί μέσα από τις δυσκολίες της ζωής θετική σκέψη υπομονή επιμονή και
φαντασία είναι κάποια από τα κλειδιά για τις καλύτερες μέρες.
Πώς μπορεί η Τέχνη να «φωτίσει» το σκοτάδι της απομόνωσης;
Η απομόνωση οποίας μορφής και αν είναι μπορεί να εξασθένιση ακόμα και να εξαλειφθεί από την τέχνη. Το θέατρο ο χορός το τραγούδι δίνουν δρόμους για όνειρα συναισθήματα σκέψη αναθεώρηση ταύτιση αποτροπή. Η τεχνολογία είναι ένα χρήσιμο μέσο που μπορεί να φέρει την τέχνη ακόμα και στο ποιο απόμερο μέρος αλλά τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την άμεση επαφή και επικοινωνία.
Πού ήσασταν πριν την πανδημία; Και πού σας βρίσκουμε αυτό τον καιρό;
Πριν την πανδημία ήμουνα στην παράσταση Κι'απο Σμύρνη... Σαλονίκη κείμενο -σκηνοθεσία Μιμή Ντενίση στο θέατρο του Ελληνικού κόσμου. Τώρα βρίσκομαι στην παράσταση της υπομονής και της επιμονής, της τήρησης των μέτρων και της ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο με όλους τους κλάδους εργασίας ανοιχτούς.
Γιατί πιστεύετε ότι όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει τον χώρο της υποκριτικής;
Όντας
άνθρωπος που είδε φως και μπήκε αυτά που με έκαναν να συνεχίσω ήταν η μαγεία
του διαφορετικού του μη δεδομένου της δημιουργίας της ομαδικότητας. Όσα που
ανακάλυψα κατά την διάρκεια της φοίτησης μου στην σχολή ίσος είναι η αφορμή και
το έναυσμα για αυτούς που θέλουν να ακολουθήσουν το χώρο της υποκριτικής .
Έχετε να μας διηγηθείτε μια περίεργη κατάσταση που ζήσατε πάνω στη σκηνή;
Πριν 7-8 χρόνια ήμουνα σε μια παιδική παράσταση που περιόδευε σε όλη την Ελλάδα. Ήταν καλοκαίρι δεν θυμάμαι πού παίζαμε στην άυλη ενός σχολείου. Κλασσικές άσπρες πλαστικές καρέκλες και 400 γονείς με τα παιδάκια τους περίπου. Ο καιρός ήταν έτοιμος να βρέξει. Ξεκινάμε γρήγορα γρήγορα μπας και προλάβουμε και ενώ είμαστε κοντά στο διάλειμμα και είχα μια σκηνή που είχε μια άμεση επαφή με το κοινό,ξεκινάει η ψιχάλα. Μόνος μου πάνω στην σκηνή συνεχίζω απτόητος . Αρχίζω να αντιλαμβάνομαι ότι οι θεατές διακριτικά κοιτούσαν ο ένας τον άλλο καθώς η ψιχάλα γινότανε βροχή. Εγώ συνέχισα. Εντέλει οι θεατές εξαφανίστηκαν μέσα σε ένα λεπτό. Λίγο αργότερα κατάλαβα ότι με τα βλέμματα τους ήθελε κάποιος να κάνει την αρχή.
Ποια είναι τα σχέδιά σας και ποιες οι επιθυμίες σας για την νέα χρονιά;
Θεού θέλοντος και κορονοιού επιτρέποντος θα ήθελα να επιστρέψουμε στην
κανονικότατα με όλους τούς κλάδους ανοιχτούς. Να συνεχίσουμε την παράσταση Κι'
από Σμύρνη Σαλονίκη της Μίμης Ντενίση που υποδεχόταν καθημερινά πάνω από
χίλιους θεατές στο θέατρο του Ελληνικού κόσμου.
Κλείνοντας ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;
Θα
ήθελα να προσέχουν τους εαυτούς τούς και τους συνανθρώπους τούς. Να αφιερώσουν
χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Η πανδημία έχει πάει πολλά πράγματα πίσω. Τουλάχιστον
ας πάνε οι ανθρώπινες σχέσεις μπροστά.