Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου: "Η τέχνη μπορεί να φωτίσει το σκοτάδι μας, να σπάσει τον τοίχο της μοναξιάς μας."
Ο μεγάλος Δημήτρης Χορν είχε πει «Ηθοποιός σημαίνει φώς!», για εσάς ποια είναι η έννοια του ηθοποιού;
Ο ηθοποιός είναι δέκτης και συγχρόνως πομπός πληροφοριών, σκέψεων, ιδεών, συναισθημάτων, εμπειριών ζωής.
Με αυτήν την έννοια και όχι ως κάτι ανώτερο ή εκτυφλωτικά ξεχωριστό, σημαίνει ενέργεια, φως.
Αυτό που τον κάνει ιδιαίτερα αγαπητό είναι η ίδια η τέχνη του, τα μέσα που χρησιμοποιεί για να συγκινήσει, ο εναλλακτικός τρόπος να «μιλάει» κατευθείαν στην ψυχή του δέκτη - θεατή.
Κατά τα άλλα, είναι ένα επάγγελμα όπως όλα (γιατί, ναι, επάγγελμα είναι όσο κι αν στις μέρες μας τείνει να χαρακτηριστεί «χόμπυ»).
Οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες, πώς όμως πιστεύετε ότι μπορούμε να τις κάνουμε καλύτερες;
«Υπάρχουν δύο μόνο τρόποι να ζήσεις τη ζωή σου. Ο ένας είναι σαν τίποτα
να μην είναι θαύμα. Ο άλλος είναι σαν όλα να είναι ένα θαύμα» δεν το λέω εγώ.
Το είπε ο Αϊνστάιν .
Φώτο από την παράσταση "Βρώμικες ιστορίες" στο Θέατρο Κάτω απ' τη Γέφυρα
Πώς μπορεί η Τέχνη να «φωτίσει» το σκοτάδι της απομόνωσης;
Η Τέχνη υπάρχει παντού. Είναι μέσα μας, γύρω μας. Όπου και να γυρίσουμε το βλέμμα μας υπάρχει τέχνη. Ας την ανακαλύψουμε, ας την δημιουργήσουμε, ο καθένας με τον τρόπο του...η τέχνη μπορεί να φωτίσει το σκοτάδι μας, να γίνει βάλσαμο στην ψυχή μας, να γίνει εικόνα, λέξεις, τραγούδι, παρηγοριά, κραυγή, να σπάσει τον τοίχο της μοναξιάς μας.
Η παρατήρηση, η αλληλεπίδραση, η επικοινωνία με τον εαυτό μας, με τον συνάνθρωπό μας, με την πλάση γύρω μας είναι τέχνη.
Η τέχνη, κερί αναμμένο...
Πού ήσασταν πριν την πανδημία;
Στο
θέατρο, πού αλλού;
Από την παράσταση "Σολομώντια λύση" στο Θέατρο Κάτω απ' τη Γέφυρα
Γιατί πιστεύετε ότι όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει τον χώρο της υποκριτικής;
Ο μιμητικός προσανατολισμός υπήρξε πιθανότατα η πιο πρωτόγονη αισθητική θεωρία.
Η μίμηση πηγάζει από την ανάγκη να δώσουμε διέξοδο στην δημιουργική μας έκφραση. Σαν ένα ξόρκι, ένα άλλοθι, ένα προσωπείο για να εξορκιστεί η απελπισία μας.
Στις μέρες μας η υποκριτική μπορεί να φαντάζει ως κάτι εύκολο. Στην πορεία συνειδητοποιούμε ότι τίποτα δεν ήταν όπως τα φανταζόμασταν...
Έχετε να μας διηγηθείτε μια περίεργη κατάσταση που ζήσατε πάνω στη σκηνή;
Αστεία
ναι, αμήχανη ναι , αλλά περίεργη όχι δεν έχω βιώσει. Κάποια στιγμή στην
προσπάθειά μου να εκλογικεύσω τι συμβαίνει στον εγκέφαλο τη στιγμή της
διαδικασίας εκφοράς λόγου- κίνησης-ερμηνείας, κατέληξα στο γεγονός ότι
πρόκειται για μια λειτουργία τόσο φυσική, όσο και αξιοπερίεργη, έως και
μυστηριώδης.
Από την παράσταση "Ο Καλόκαρδος και η μαγική ροδια" στο Θέατρο κάτω απ' τη Γέφυρα
Ποια είναι τα σχέδιά σας και ποιες οι επιθυμίες σας για την νέα χρονιά;
Ο κορονοϊός μας επιβεβαίωσε τη λαϊκή σοφία: «Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελάει.» Αυτή την περίοδο σε ατομικό και επαγγελματικό επίπεδο μελετώ και προετοιμάζομαι για το μέλλον χωρίς να κάνω σχέδια.
Έχω μία
επιθυμία: να «επιστρέψουμε» καλύτεροι
άνθρωποι.
Από την παράσταση "Γέρμα" Θέατρο Κατω απ' τη Γέφυρα
Κλείνοντας ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;
Διατηρήστε
τη φλόγα μέσα σας.