Ελεάννα Χρυσανθοπούλου: "Ο κόσμος συνεχίζει να επενδύει στο θέατρο ακριβώς επειδή αναζητά την αλήθεια μέσα από τις σχέσεις, από τον διάλογο και την επικοινωνία."
Ο μεγάλος Δημήτρης Χορν είχε πει «Ηθοποιός σημαίνει φως!», για εσάς ποια είναι η έννοια του ηθοποιού;
Ο ηθοποιός μεταφέρει ένα μήνυμα. Είναι ο φορέας που θα φέρει εκείνο που ο θεατής χρειάζεται να πάρει. Αυτό το μήνυμα είναι μια αλήθεια που μέσα της εμπεριέχει φως, γι αυτό και υπάρχει. Ο ηθοποιός, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να εργάζεται πρωτίστως εσωτερικά για να διατηρήσει αυτή την ύπαρξη φωτός μέσα του και έπειτα να τη μεταφέρει με τα μέσα που του έχουν δοθεί.
Πού σας βρίσκουμε αυτό τον καιρό;
Αυτό τον καιρό βρίσκομαι στο θέατρο Αβατον με την ομάδα thesameroom και το έργο 'Redial' της TamarKummel που παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία της Όλγας Τζωρτζ. Είναι ένα έργο που παρουσιάζει τις εσωτερικές αγωνίες αλλά και τις σχέσεις τεσσάρων γυναικών στη Νέα Υόρκη του σήμερα. Το έργο πήρε παράταση έπειτα από τις soldout παραστάσεις του.
Γιατί πιστεύετε ότι όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει τον χώρο της υποκριτικής;
Οι
άνθρωποι είμαστε όντα που έχουμε ανάγκη έκφρασης. Η υποκριτική δίνει ανεκτίμητα
εργαλεία έκφρασης που σε συνοδεύουν σε όλη σου τη ζωή. Έχει ένα ακόμα σημαντικό
πλεονέκτημα μαζί με τα υπόλοιπα! Είναι παιχνίδι. Και το παιχνίδι λείπει από τη
ζωή μας ή το έχουμε ξεχάσει. Είναι φυσικό να είναι νούμερο ένα επιλογή διότι
προσφέρει προσωπική εκπαίδευση και συνάμα τη χαρά του να "παίζεις" με τους
άλλους δηλαδή τους συναδέλφους σου.
Όταν σβήσουν τα φώτα και κοπάσουν τα χειροκροτήματα ποια συναισθήματα μένουν στα άτομα που εργάστηκαν για την παράσταση;
Προτιμώ να μιλήσω προσωπικά διότι για τον καθένα από όλους, σίγουρα τα συναισθήματα ποικίλλουν. Πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε παράσταση, υπάρχει ο στόχος της ολοκλήρωσής της με επιτυχία. Με βάση αυτή την κατεύθυνση, υπάρχουν ενδιάμεσοι προσωπικοί στόχοι που όταν κερδηθούν συμβαίνει διπλή επιτυχία. Είναι η αίσθηση ικανοποίησης που υπάρχει πιο ζωντανή εκείνη τη στιγμή.
Έχετε να μας διηγηθείτε μια περίεργη κατάσταση που ζήσατε πάνω στη σκηνή;
Θα έλεγα ότι δεν έχω ζήσει κάποια περίεργη κατάσταση μέχρι στιγμής. Αυτό που θα μπορούσα να αναφέρω ως κάτι σημαντικό είναι η ενέργεια που βιώνω όντας παρούσα πάνω στη σκηνή. Μοιάζει σαν όλα να ρέουν αβίαστα και όλα οδηγούνται με σοφία και ακρίβεια. Ένας απόλυτος συντονισμός που υπάρχει για εσένα και εσύ για εκείνον.
Εν καιρώ οικονομικής κρίσης πιστεύετε πως ο κόσμος συνεχίζει να επενδύει στο θέατρο σαν μέσω πολιτισμού και διασκέδασης;
Επιτρέψτε μου να πω ότι δεν πιστεύω
στην οικονομική κρίση. Η κρίση ξεκινάει από μέσα μας. Ο άνθρωπος έπαψε να
ασχολείται με το τι συμβαίνει μέσα του και ψάχνει να βρει τα πάντα έξω από
εκείνον. Αυτή είναι η αληθινή κρίση, η οικονομική κρίση είναι επίπλαστη, είναι
ένα προϊόν που με τη σειρά του εξυπηρετεί πολλών και διαφορετικών ειδών
συμφέροντα. Ο κόσμος συνεχίζει, όπως είπατε, να επενδύει στο θέατρο ακριβώς επειδή
αναζητά την αλήθεια μέσα από τις σχέσεις, από τον διάλογο και την επικοινωνία.
Ποια είναι τα σχέδιά σας και ποιες οι επιθυμίες σας για την νέα χρονιά;
Αυτό που γνωρίζω προς το παρόν, είναι
ότι θα βρίσκομαι στο θέατρο για ένα νέο που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο
Απρίλιο και επίσης θα συμμετέχω σε μια σειρά web όπου τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν το
καλοκαίρι.
Κλείνοντας ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;
Θα ήθελα να μεταφέρω ένα μήνυμα
αισιοδοξίας και θετικής στάσης απέναντι στη στιγμή που έρχεται, για την ίδια τη
ζωή. Χρειάζεται να είμαστε ευγνώμονες για το δώρο της ζωής που μας έχει δοθεί.
Έτσι, είμαστε συντονισμένοι με τη χαρά μας και συνεπώς φέρουμε ομορφιά με τα
λόγια και τις πράξεις μας. Είναι αυτό που χρειαζόμαστε, τη χαρά που έρχεται από
την αλήθεια και την ομορφιά. Ο Τζον Κιτσς στην «Ωδή σε μια Αρχαία Ελληνική
Υδρία», έγραψε: «Η ομορφιά είναι αλήθεια
και η αλήθεια ομορφιά».